Friday 8 December 2017

WELCOME BACK DEAR ME

8-12-2017

   Dah seminggu masuk sem II kat UITM Dengkil ni. Cepat betul masa berlalu. Rasa mcm baru smlm  habis paper Chemistry masa SPM. Aku rasa aku dah lalui dan rasai banyak benda. Memang ramai kawan kat sini. Tapi aku rasa yang dorang kawan ngan aku gitu2 je. Aku cuba faham. Sebab dorg ada kwn dari sek men so dorang kalau nak gi mana2 ajak je kwn dorg tu. And dorg mesti ikut. Roomate aku mmg baik dia layan aku baik sgt. Tapi dia tetap ada kawan lain. Aku ni dikira sbg roomate yg cerita meluahkan rasa dan rahsia masing2 sebelum kitaorg tidur. Bila dh keluar asasi ni mesti dialah antara org yg aku kenal kat sini yg aku akan rindu.

    Dlm rumah D2-7-9 ni rasanya kitaorg yg paling bising. Tapi aku faham takkanlah aku ni je kwn dia. Tapi bila lonely mcm ni aku teringat kat kwn2 aku masa sek men dulu. Walaupun kitaorg masing2 duk jauh tapi kitaorg still berhubung. Aku harap kitaorg akan still sama2 walupun lepas dh habis bljr, keje sume nnti. Aku rasa kat dengkil ni aku tak jumpa lagi kwn yg mcm dorg lagi. Tapi aku akan cuba melalui semua ni dgn hati terbuka. Sbb aku tau Allah sentiasa ada dgn hamba-hambaNya.

   Aku kena betulkan balik niat aku sepanjang ada kat sini iaitu belajar and dpt result yg terbaik. Sbb aku kalau boleh nk kerja dlm bidang profesional supaya keluarga akan berbangga dgn pencapaian aku ni. Impian aku cuma nk jadi anak yg boleh dibanggakan oleh ibu ngn ayah, ada keje yg best and ada family yg happy.

    Kat sini mmg ramai yg ada buah hati. While I'm still sexy, free & single. Lol. Like the tittle of Super Junior's song. Actually I want to hold on my principle which is not to involve in this couple thing unless for my future husband. LOL But for now, I will focused on my studies as I said earlier that I want to achieve my goals. The syllabus of any subjects here becomes harder day by day and I really need to try my hard and my best to get great results. My results for Sem I was quite amazing for me. I try to believe that was my result. Although I know there were so many people that get higher narks than me. But I'm still grateful to Allah. Alhamdulillah.

   Finally, I relieve my intention to write this short post because I really miss to post something here. Actually I do have a lot of pastime but I am very lazy to blog. Haha. I wish that nobody will read this.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.